איזבלה בר מארח את עמוס אבישר, הרצאה על מיינדפולנס ומדיטציה

אתמול (9.10.16) התקיימה הרצאה בנושא מיינדפולנס ומדיטציה למוח. את ההרצאה העביר מר עמוס אבישר, באיזבלה בר ברחוב מחניים 8 ברמכז הכרמל. עמוס אבישר מגיע מהרב תחומי הרצליה מתחום חקר המוח ומיינדפולנס ממכון מודל, החזון שיש לנו במכון הוא שבאמצעות המיינדפולנס אפשר לשנות את פני החברה בישראל. 

חייל במחסום, פתאום מגיעה מכונית במהירות מטורפת, ואין זמן להתייעץ לקבל הוראות, מה החייל יעשה באותו רגע? מה ישפיע על ההחלטה שלו באותו הרגע? התשובות שנזרקו בחלל החדר היו החינוך מהבית הפחד שיש לחייל ישפיע עליו, התפיסה שלו איך שהוא רגיל להגיב ביום יום, ניסיון העבר של החייל, האימון שלו בצבא.... השליטה שלו בעצמו.... אך אף אחת מהתשובות אינן נכונות, אינסטינקט הרגע? אולי. מה הסטייט אוף מיינד שלו באותו הרגע הוא זה שמשפיע על החלטת החייל במהירות העשייה. 

מה שאנשים לא אומרים זה דבר מאוד חשוב, אם הוא רעב עייף מאוהב ישפיע עליו? מה שכרגע עכשיו משפיע עליו המצב התודעתי הנוכחי העכשיווי איזו החלטה הוא יקבל מה לעשות כשמכונית דוהרת אל השער שהוא שומר. מה קורה כרגע עכשיו הוא הגורם שמשפיע הכי הרבה על ההחלטות שלנו.

מצב תודעתי של מתח כעס עייפות באותו הרגע שאנחנו נימצאים בו, משפיעים על ההחלטות שלנו. 
שאלה: למה אנחנו שמים לב באותו הרגע, כאשר אנחנו מחליטים לעשות את מה שאנחנו עושים? מצב תודעתי הוא מצב שאנחנו בכל זמן נתון הולכים איתו, (ערים או ישנים). אנחנו מקבלים החלטות כלכליות רציונליות במצב תודעתי כזה או אחר שמשפיע עלינו לקנות כשאנחנו כועסים רבים מאוהבים וכן הלאה. מי שבוחר עבורינו הוא המצב התודעתי שלנו, למה אנחנו מודעים מבחינת הסטייט אוף מיינד שלנו.

המוח שלנו מורכב ממאה מליירד תאי עצב המתקשרים ומחוברים אחד לשני באלפי חיבורים. (שווה ערך לבקבוק קוקה קולה). פעם לפי המחקרים הישנים התיחסו למוח כאל מחשב, היום אנחנו מתייחסים למוח כאל אנטרנט על פי המחקרים המשוגעים שעושים היום עם מכשירים חדישים כמו EEG MRI וכן הלאה.

https://www.youtube.com/watch?v=P2SBWGVaPdk

https://www.youtube.com/watch?v=pQShPKWeH_U














תגובות