ספורט אתגרי לאנשים מיוחדים

עמותת אתגרים

אודות העמותה - עמותת אתגרים נוסדה בשנת 1995 על ידי נכי צה"ל ואנשי שיקום במטרה להעצים ולשלב חברתית אנשים עם מוגבלות באמצעות ספורט אתגרי בטבע. יעילות פעילות של העמותה נחקרה והוכחה ככלי להעצמה אישית, חיזוק הביטחון והדימוי העצמי והרחבת היכולות בכל תחומי החיים. פעילות אתגרים פתוחה לכלל ציבור האנשים עם מוגבלות פיזית, קוגניטיבית, תקשורתית, נפשית וחושית ולכל הגילאים.

מפעל ארצי רחב היקף

עמותת אתגרים פועלת בכל רחבי הארץ, כולל בערים הגדולות ובישובים המרוחקים. מידי שנה לוקחים חלק בפעילות העמותה כ 5000 ילדים בני נוער וכ 1000 בוגרים בסיוע של כ 1000 מתנדבים.

ענפי הספורת באתגרים הם:

אופנים פארקי חבלים ריצה והכליכה שייט קיאקים צלילה טיולי אתגר סקי מים קארטינג ג'יפים.

אתגרים פיתחה מגוון ענפי ספורט חדשים בטבע המותאמים לצרכים מיוחדים.

אני אישית רוכבת כבר שלוש שנים באתגרים, במועדון קרית ביאליק, ואני אישית מאוד נהנית מחברתם של האנשים המיוחדים שבאים למלות את זמנם באתגרים. לרובם זו הזדמנות לצאת מהבית ולמלא את  החסר מבחינה חברתית שכל כך חסר להם בחייהם היום יומים.

המועדון קרית ביאליק (ובכלל) עושה מידי פעם במשך השנה גם טיולי אופנים בשטח כמו בנחל ציפורי.











"לנו באתגרים ניתנת הזכות במשך יותר מ-20 שנה לראות עשרות אלפי ילדים, בני נוער ומבוגרים המנצחים את מגבלות הגוף והנפש בעזרת כוח הרוח והרצון".

     יואל שרון, מייסד עמותת אתגרים

"אני לא יכול ללכת אבל אני יכול לעוף"

















כמו שקורה לפעמים בסיפורי האגדות, המחשבות יוצרות מציאות חדשה והנבואה מגשימה עצמה...

חזרה לחיים – יש לי מגבלה אבל אני לא מוגבל

תמיד תנסו ותבחנו את גבולות היכולת החדשים שלכם. לנסות כל ספורט אתגרי קיים ולגלות שאין גבולות. שהגבול היחידי נמצא אצלכם בראש וגם אותו אפשר לנפץ לשבור למתוח ולפרוץ.

צאו לגלות שספורט אתגרי אכן מחזק את הבטחון והדימוי העצמי של האדם. נכים יכולים לעשות ספורט אתגרי כמו גדולים ולפרוץ גבולות עם חברים ומפשחה ולהיות מאושרים. זו ההזדמנות שלכם לגלות שהכל אפשרי להראות לחברה שגם אתם מסוגלים לעשות הכל כמו כולם.

 



עמותת אתגרים – יוצרים את הבלתי אפשרי

ספורט אתגרי לנכים אין ספק שזו אחת המתנות הכי יפות שנכים יכולים לתת לעצמם.



בינואר 1995 גיבשנו קבוצה של חברים מחויבים לדרך, וביחד הקמנו את עמותת אתגרים - ארגון ראשוני וחלוצי, שאין לו אח ורע בעולם כולו, אשר פיתח לראשונה בעולם את ענפי הספורט האתגרי ככלי שיקומי להעצמה של אנשים עם מגבלות. המפגש עם איתני הטבע ואתגריו, מזמן למשתתף, חיבור אל היכולות, העוצמות, ואל חווית המסוגלות שלו. המטרתה העיקרית של העמותה היא לאפשר לאנשים עם מגבלות למצות ולהרחיב את יכולותיהם בכל תחומי החיים, ולשלבם בקהילה. בזכות עמותת אתגרים שב החיוך אל פניהם של אלה אשר לא שפר גורלם, ושבה התקווה לליבם להשתלב ולהיות חלק מהחברה.


אתגרים - כל הפועלים בה יצרו מהפכה בתפיסה ובגישה השיקומית, בעיקר הרגשית, אצל אנשים עם מוגבלות בישראל.

עמותת אתגרים זה בית בו מממשים חלומות


באתגרים מאפשרים לאנשים עם מוגבלות לחלום ולהגשים את החלומות שלהם, עובדה שאני הצלחתי להגשים חלום ישן שלי ולרכוב על אופנים בגיל 49. באתגרים מחוללים שינוי חברתי, ואת זה אני רואה בהחלט כל שבוע על פניהם של הנכים שמגיעים לרכוב, זהה לא רק הרכיבה זוהי החברה לה הם כל כךך צמאים. אתגרים היא עוד סיבה עבורם לצאת מהבית. התפיסה של הנכים בעיני עצמם השתנה מרגע שהם הצתרפו לאתגרים, ספורט עבורם נותן להם שינוי דעה על עצמם והוכחה ניצחת כלפי הציבור הרחב שהם יכולים הכל. בואו לראות אותם פורצים גבולות הופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי.אנשים עם מוגבלויות הם יותר מנפש וגוף, באתגרים מעניקים מסר חשוב מאוד לנכים: "גם אתם יכולים ומסוגלים".

תגובות