מסלול רכיבה מהנה לאורך נחל הקישון ומקורותיו (כמעט)

אני אחרי המסלול מסדירה נשימה ודפיקות לב

התעוררתי בשש ועשרים הבוקר, התארגנתי ורכבתי להנאתי מבית כנסת רמב"ם בשכונת נווה שאנן בחיפה דרך מורדות נווה שאנן (יד לבנים ונווה יוסף ורחוב החשמל), עד לרנדוו בתחנת דלק סונול ליד גשר פז המחודש.

תחנת דלק סונול גשר פז המחודש ישן

נפגשתי עם חברה לרכיבה ומתחנת הדלק רכבנו כחמשה עשר קלומטרים בין מסלול עירוני למסלול טבע מהמם. עברנו ליד נחל סעדיה, שלאחרונה סידרו וניקו את המקום ושמו אפילו שולחנות לישיבה.

פארק נחל קישון מסלול לרכיבת אופניים

מצומת הצקפוסט נכנסנו לכבישי שירות ונכנסנו אל שבילי עפר רחבים של שטחים חקלאיים, עצרנו לצלם שדה כותנה כשברקע בז"ן ובתי זיקוק והלבניה האחת שנשארה יתומה.

צומת הצק פוסט מעיין סעדיה

משם המשכנו ועברנו את מתחם חברת חשמל, והגענו למאגר המים הגדול. לא, לא נכנסנו לטבול בו כי זה שטח פרטי כמובן. עברנו אותו והגענו למקום בו אפשר לחצות את הנחל ברגל ובאופנים. היו ענפות שדגו דגים וסרטנים. בטעות בלי כוונה ושוב אלהים סליחה דרסתי סרטן למוות. אחרי חצי דקה הסתובבתי והוא כבר היה למאכל מעדן עבור הענפות.

צומת הקריות (הצקפוסט)

המשכנו לפדל לנו בכיף לכיוון יגור, לאורך השדות והנחל. הגענו למעבר מתחת לכביש ונעצרנו לשתות מים. כשלידינו עמדו שלושה מבנים מעניינים, שעליהם היה כתוב באנגלית כוורת בית דבורים. פעם ראשונה שנתקלנו בדבר כזה מדהים. זה לא הקופסאות מעץ הרגילות שאנחנו מכירים שרואים בשדות בדרך כלל.

השביל אל יגור חוצא שדות מצד שמאל ומצד ימין כביש ראשי

בית דבורים - כוורות חדשות

המשכנו לפדל בכיף, עד שהגענו לשביל מוצל, פארק שסידרה לנו קק"ל עם עצי אקליפטוס ושביל נעים להליכה ורכיבה שבקצהו יש שולחנות ישיבה וחניה מסודרת לרכבים. שם כבר הרגשתי עייפות מהרכיבה והחלטתי לפרוש. רכבתי עוד קטע מסויים בין שדות תירס שכבר נאסף לשווקים עד שהגעתי לתחנת הדלק סונול על כביש יגור נשר, ומשם כבר אחי היקר אסף אותי הביתה, כשהחברה שהיתה איתי המשיכה לרכוב חזרה לכיוון גשר פז.

ההר  הירוק תמיד פארק נחל קישון לא רחוק מיגור ורכסים

השביל המוביל אל הפארק של נחל קישון

עלי לציין כי כל המסלול הוא בטוח לרכיבה למרות קירבתו לכביש סואן וראשי בין קיבוץ יגור לנשר וחיפה. כך שאין חשש לרכוב בשטח, אף רצוי והמסלול מהנה.

פינת חמד לשבת בה פארק נחל קישון

רוכבים אל פארק נחל קישון

מאגר מים פרטי

חאיטם חברה לרכיבה - בתיקווה שנצא לרכוב שוב

השביל עפר לרוכבי אופניים על יד כביש יגור/נשר לחיפה, השביל בטוח לרכיבה למרות קירבתו לכביש

שמיים עיר שדה חקלאי ורכיבה מהנה

שדה תירס חרוש מול הר ירוק

שדה תירס מחכה לבאות

תירס מישהו?

המסלול קל ונגיש לכולם, כולל נגישות לרוכבים עם צרכים מיוחדים ולאופני יד לרכיבת שטח. אורך המסלול הוא כשלושה עשר קילומטרים לערך מהצקפוסט לחניון סוללים (טיפה אחרי קיבוץ יגור).