צילומי חשיפות ארוכות ביום חורפי

ללמוד לצלם חשיפות ארוכות עם פילטר ND


מצא חן בעיני עולם החשיפות ארוכות, הן פותחות לי את הדימיון לעולם של סיפורי פיות והרפתקאות מהממות, כאילו כל סיפורי האגדות קמו לתחייה. מספיק בשביל להתבונן על תמונה אחת כזו של מריחת מים עם שובלים ארוכים של זרימה בפריים בשביל להרגיש שהאגדות אכן קיימות.

את הטכניקה הזו אני לומדת לבד לעשות תוך כדי נסיונות ולימוד מאחרים. אני משתמשת במקרים האלה בפילטר ND. פילטר זה הוא פילטר מיוחד שבעזרתו ניתן לצלם חשיפות ארוכות גם באור יום. הקשר בין פילטר זה לבין חשיפות ארוכות הוא הטכניקה ליצירת אפקט אמנותי.

הסיפור בתמונה שכזו הוא סיפור תנועה בפריים בודד. זו יכולה להיות כל תנועה שרק תעלה על הדימיון שלי של כל צלם. הולכי רגל רכבים עננים או מים זורמים. המטרה להעביר את התחושה של התנועה למי שצופה בתמונה בצורה נעימה ומעניינת כמו כניסה לעולם האגדות.


כשאני רוצה לצלם חשיפות ארוכות אני מחפשת איפה לצלם את החשיפות הארוכות. אחר כך אני מחפשת את הקומפוזיציה ואת הזווית שבה אני רוצה לעמוד לצלם את התמונה עם האפקט. אני מחפשת בצילום תמונה שני אובייקטים אחד סטטי והשני הוא זה שיהיה מרוח יזוז בתמונה. 



לפעמים התמונה אומרת "שחור לבן" אז גם חשיפות ארוכות עם פילטר ND אפשר להפוך את התמונה לשחור לבן.


כשאני מצלמת תמונות בכל נושא שהוא אני תמיד מחכה לרגע המכריע, הינה לכם דוגמא של רגע מכריע בחשיפות ארוכות עם פילטר ND8. הדוגמא כאן למטה.

התחלתי לצלם את התמונה והגלים הגיעו עד אלי וכמעט הרטיבו אותי. כאן תפסתי את החצובה והתחלתי ללכת אחורה תוך כדי הצילום שערך כעשר שניות בצמצם 5.6 איזו 1/100 והתוצאה היא כאן למטה. 

זכרו, גם אם באותה שניה התמונה שיצאה לא מוצאת חן  ביעינכם אל תמחקו אותה, בבית יותר מאוחר תראו שהתמונה דווקא יצאה פצצה לגבה.

הדוגמא כאן למטה.


אפשר לשבור את הכללים גם כאן ולצלם שובר גלים כאילו כמו באין מפרצון אישי משלכם. הדוגמא כאן למטה


גלים שמתנפצים על שובר הגלים והחשיפה עם הפילטר גורמות להם להראות מרוחים כאילו יוצא עשן מהסלעים.


תגובות