יום השואה הבינלאומי 27.1.2023

יום הזכרון הבינלאומי לשואה מצוין ב 27 לינואר, התאריך נבחר לציון זיכרון יום השואה כי ביום הזה שוחרר בשנת 1945 מחנה ההשמדה אושוויץ מידי הנאצים. עוד קודם להחלטת האו"ם שימש תראריך זה מדינות אחדות ביניהן גרמניה ובריטניה. לראשונה צוין יום זכרון זה בשנת 2006, וההחלטה עליו התקבלה פה אחד. ההחלטה לציין ביום זה היא את רצח היהודים ומיעוטים נוספים בידי הנאצים בניסיונם לתת פתרון סופי לעם היהודי.



יום זה נקבע על ידי האו"ם ב 1 לנובמבר 2005. החלטת  "זכרון השואה" כוללת בתוכה את ההכרזה האוניבסלית בדבר זכויות אדם, מגילת האומות המאודות ואת האמנה לענישה ומניעת רצח עם. ההחלטה התקבלה בעצרת בפה אחד ללא הצבעה. רון אדם שהיה מנהל מחלקת האו"ם במשק החוץ הוא אשר יזם את ההחלטה. 



מידי שנה, מאז איצוץ ההחלטה, מציין האו"ם באמצעות מרכזיו בעולם כולו את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. בישראל יום הזכרון לשואה ולגבורה חל לפי התאריך העברי בחודש אפריל או מאי, ומבקומות שונים בארץ מקיימים אפילו טקסים לזכר חסידי אומות העולם שהצילו חיי יהודים בשואה. בגרמניה מציינים ביום זה את יום הזכרון לקורבנות הנאציזם. 



בחיפה יום זה מצוין ברחוב קאסל 6, בבניין העמותה יד עזר לחבר, בו גרים ניצולי שואה המעטים שיש בעיר. במקום נבנה בשנים האחרונות מוזאון לשואה מתרומות מהעולם.



אתמול בערב הטקס עבר לבית קריגר, בו השתתפו נציגים ממשלת ישראל, שגרירים מכל העולם ועיתונאים מהעולם סיקרו את הטקס. בין הבאים לטקס היה שגריר הכנסייה האוונגליסטית, שכל שנה מגיע לטקס, שרים וחברי כנסת, ראש העיר חיפה היתה גם, ויעקב שחר הבעלים של מכבי חיפה בכדורגל. 






















תגובות