יער הרקפות גבעת הרקפות, קיבוץ גלעד אבן יצחק

 ביום חורפי וקר מאוד החלטנו אמי ואני לצאת לטייל. מכל הימים הקרים והגשומים בחודש האחרון, אשר השאירו רבים מהאנשים בבית כולל המצב הבטחוני מאז ה 7.10.23, היום אנשים החליטו לצאת לטבע לשבור שיגרה לא שיגרתית בכלל.

איך מגיעים לגבעת הרקפות ברמות מנשה? רושמים בוויז : גבעת הרקפות כחול, גלעד (אבן יצחק). אם נסעתם על כביש 6 מדרום לצפון רדו במחלף עין תות והשתלבו עם כביש 70. במחלף הבא, מחלף אליקיפם פנו ימינה לכביש מס 672. חילפו על פני הישובים הבאים : אליקים, עין העמק, רמת השופט, עין השופט שבדרך נסיעה פתלתלה עם נופי דרום איטליה. סעו עד הסוף אחרי שעברתם את אבן יצחק ומולכם קיבוץ גלעד. תראו בצד ימן של הכביש חניון , זהו חניון גבעת הרקפות.

עם הגשם יצאנו בנסיעה אל יער הרקפות - גבעת הרקפות לא רחוק מקיבוץ גלעד, או בשמו הקודם אבן יצחק, המשתייך לתנועה הקיבוצית.

 גבעת הרקפות נמצאת ברמת מנשה, היא מכונה גם יער הרקפות, בה נטועים עצי ברוש גדולים ויפים. הגבעה מרשימה ויפה מאוד בעיקר בחודשי החורף הקרים, כי אז היא עטופה בפריחה ססגונית של רקפות ורודות ולבנות, כשפה ושם גם תמצאו חמצוצים, רקפות, חובזות, סירפדים המשמשים לעובש בגבינות רבות.

ברמת מנשה יש הרבה גומות חן המעטרות את השטח הענק הטבעי כשאחת מהן היא מאגר גלעד. בפרק זמן קצר בזמן החורף בעיקר, גומות חן אלה מפיכות בגבעה חיים על ידי זרימת מים מסיבית מהן. 

לא רחוק מהרקפות היפות שגדלות על הגבעה נמצאים מפלי רז בחלק הנגדי. הרקפות הרבות שם, כל שנה, בצבען הוורוד מקשטות את היער שלובש כביכול שמלת כלה יפה לחגיגה של פריחה גדולה.

 ליד הכניסה לשביל המוביל לגבעת הרקפות יש חנייה חופשית לבאים, פוד טראק נהדר, ומקומות ישיבה. קיבוץ גלעד הוא בדיוק נקודת הציון הראשונית לטיול פריחה בעקבות הרקפות, הגבעה נמצאת ממש לפני הקיבוץ. אל הקיבוץ עצמו אין כניסה למטיילים לכן חנו במקום המיועד לכך ולכו קצת ברגל.

למי שמעוניין להמשיך לטייל, נחל תנינים זורם לצד הגבעה שמוכרת כאחד מאתרי הפריחה המבוקשים ביותר בארץ. ולא פלא שבסופי שבוע המקום עמוס לעייפה. פריחת הרקפות היא בין החודשים ינואר עד מרץ כשהיער הינו יער נטוע ומרשים, היום 3.2.24 הייתי שם והוסיפו נטיעות רבות של עצי אורן וברושים נוספים וסידרו שבילים בהם בלבד יוכלו המטיילים ללכת.


אנא השמעו להוראות השלטים במקום, אין לקטוף צמחי בר בכלל, רקפות וכלניות מוגנים בחוק. לכו רק בשבילים המסומנים בלבד. ומכיוון שהשבילים בחורף בוציים, אנא הגיעו עם נעלים להחלפה ספר, סמרטוטים לשים באוטו שלא יתלכלך בפנים  מבוץ, לבשו מגפי רפתות שאפשר לקנות בחנויות מיועדות לכך, המלצה שלי בחנויות המספקות הלבשה לעובדים יש מגפי גומי כאלה, הביאו איתכם גם מקלות הליכה לנוחיות בהליכה שם כי השבילים ממש בוציים ומחליקים.

ואם חשקה נפשכם לטייל עוד בסביבה המלצות קרובות ליער הרקפות, להגיע לקרן הכרמל הלא היא המחורקה, מערות חרמש - שביל המערות, עין ריחניה - מפלי השופט, נחל גחר, מעיין האולמוסים ותל מגידו. אם כבר בתלים חפצה נפשכם, בידקו אם תל יקנעם על הכביש הראשי פתוח לביקור. בעונת הנדידה של הציפורים אפשר גם להגיע לבריכות הדייג של הזורע לצפות בהן, בעיקר יש שם פלמינגו וורודים.

ואם חפצה נפשכם באוכל קפה ומאפה, הגיע לכפרים הדרוזים דלית אל כרמל ואוספיא ועיצרו להתרעננות טעימה.

ולצלמים שביניכם, הביאו איתכם חצובות ועדשת מאקרו למי שאוהב לצלם מאקרו. יש אפשרות למי שאוהב לצלם נופים לצלם בעדשה רחבת זווית. בהצלחה











תגובות