צילומי אוכל חוויה מהנה

חם! רותח! לוהט!

אחרי שעות חמות ומעצבנות בחוץ יצאתי מהבית ונסעתי לקרית טבעון הירוקה והמרגיעה. קבעתי כבר בתחילת השבוע להגיע לסדנת צילום אוכל כמעט פרטית בבית מהמם של מירב אובנטל. 


אתמול הייתי עצבנית וכעוסה, החום בחוץ גם לא תרם להרגשה האישית שלי. מה שכן, גיליתי על עצמי שאני נרגעת מהר מאוד מהעצבים והכעסים והלחץ הסתמי שאני נכנסת אליו, ושהתרופה להרגע שאני צריכה לקחת בשביל לשכוח את הכל, זה לעבוד בשלווה ולא לעבוד תחת לחץ, זו אני. כשאני עובדת בשקט ובשלווה אני משיגה תוצאות מצוינות ומצליחה. אני בהחלט צריכה לעבוד באווירה פסטורלית שקטה ולהנות מהעשייה שלי.


עד היום הרגשתי בהחלט כמו בטטת כורסא, ואני מרגישה שאני סובלת ממחלת הדחיינות ביג טיים, מה שגורם לי להרגיש חוסר אונים וחוסר הצלחה. או אז אני מוצפת בבילבול רגשות ענק שגורם לי ללכת לאיבוד. התוצאה של זה שאני מתעצבנת ומתמלאת כעס וחוסר סבלנות לכל דבר. כל יום אצלי אני עוברת תיסכולים של חוסר הצלחה בדלתות סגורות באנשים שאומרים לי לא ונוצרת אצלי השאלה מה אני עושה לא נכון? אני אצליח בכוח הרצון והיכולת שלי.אני חייבת להאמין בעצמי ביכולות שלי ובכוח הרצון שלי, רק כך אני אצליח להגיע לאן שאני רוצה ולהשיג את המטרות שלי.


מירב אובנטל היא צלמת בתחום האדריכלות מעצבת פנים והיא עוסקת גם בעיצוב גרפי. לאחר טיול מהנה באוטובוס וקצת הליכה איטית ברגל, הגעתי לבית מהמם, וישר סרקתי את המקום. ישר מהכניסה אל  הבית הרגשתי רוגע, כאילו כל העצבים כל הכעסים כל הרגשות הרעות נזרקו החוצה וירדו לשאול. 


הצבעים בבית תרמו לאווירה של ריחוף, היו שם גם מדפים מעוצבים מאוד יפה שמצאו חן בעיני מעץ. הכל שם לטעמי היה מסודר מאוד יפה. בית עם מלא אור.


הגעתי למירב דרך פרסום שלה בפייסבוק לסדנת צילומי אוכל. תחום שאני מאוד רוצה להתמקצע בו והחלטתי ללמוד אותו מהבסיס ולהשתפשף כמה שיותר. מירב בישלה את כל האוכל המצולם. צילומי אוכל מצלמים עם כלים שונים\ כל מיני כלים שישדרגו את התמונה ויתנו לאוכל מראה פוטוגני בלי פחדים ובאור טבעי. צילום  אוכל בטנדר ומהירות צמצם גבוהה. 



קבילתי רעיונות כמו לצלם אוכל בתפיסת קרן אור מיוחדת בזווית לא קונבנציונאלית, על רקעים שונים שאפשר לקנות אותם בכל חנות לדברי אמנות. בקרית טבעון למשל\ יש חנות מיוחדת אותה מפעילים רק אנשים עם צרכים מיוחדים. 


לגבי התאורה, למדתי שתאורה מיוחדת חשובה שתהיה, כמו שימוש במראה או רפלקטור שיחזירו אור טבעי אל האובייקט המצולם. טיפ חשוב מאוד לצילומי אוכל הוא להשתמש באור טבעי כמה שיותר ולא בפלאשים. אם כבר להשתמש בלפאשים אז תלוי איפה שמיםי אותם ומהי עוצמת הפלאשים. קיבלתי הארה לגבי שימוש במיני תאורה, אולי אפילו להתשמש בנרות, או אפילו במנורות  שהתאורה שלהן לא חזקה במיוחד. תאורה רומנטית כמובן.

לצלם בכיוונים שונים או אנכי או מאוזן,  אני מעדיפה אנכי לרוחב. ככה אני אוהבת את הצילומים שלי. אולי מאוזן יתאים יותר לכאבר של שער בעיתון. לנסות תמיד למצוא זוויות מעניינות דרך חוק השלישים. 


כשמעלים תמונה לאניסטוש, להעלות כריבוע. בדרך כלל מצלמים בזוויות של 90 או 45 מעלות. 90 מעלות זו זווית בקו העין כש 45 מעלות זו זווית העין שלנו. 180 מעלות זווית צילום מלמעלה לצילום דברים יותר שתוחים.


שימוש בחצובה רצוי בשביל צילום יציב הנותן תמונה חדה מאוד. רצוי להשתמש בטיימר כדי שלא יהיו רעידות בזמן הצילום. בשביל לצלם בלי פלאשים יש משטחים חלביים שקופים ולעשות את הצילום יותר מעניין אפשר גם להשפיץ מים על המוצר, בעיקר עם זה צילום פרי. 



השימוש בפלאש מובנה או פלאש מקצועי - לא לצלם ישירות על האובייקט כי הוא משטיח את האובייקט לגמריושורף אותו וגורם להצללות איומות. רצוי להשתמש בפלאשים בשביל ליצור הצללות אפר מהצדדים ולא מלמעלה.


בשביל שאני אצליח, החלטתי להפסיק לדחות דברים ולעשות דברים שגורמים לי אושר ונחת, אך, מעל הכל דברים שגורמים לי להרגיש שקטה ושלווה, כמו בצילום אוכל כשאין מעלי לחץ של להספיק במשימה. ברור לי היום יותר מתמיד, כשאני עובדת לבד בלי אף אחד שעומד לי מעל הראש וצורח עלי להספיק את העבודה התוצאות מגיעות לרמה גבוהה יותר מתוך השלווה שלי.




המוטו שלי בחיים 

עשה את מה שאתה אוהב אחרת תאלץ לאהוב את מה שאתה עושה.


תגובות