אלימות? לא בבית סיפרינו

היום ביקרתי את מנהל ביה"ס עירוני ג' מר יהושע בן איתמר, מורה ומחנך המנהל את בית הספר כבר למעלה מ 22 שנה. 

כמה הבהרות לגבי אלימות:

עננה שחורה הותלה על בית הספר עירוני ג' בשוגג שלא לצורך ואני מביאה את כאן את הפן החיובי של בית הספר עירוני ג'.

ראוי לציין כי כמו שאנו היינו פעם תלמידים גם היום בנינו ובנותינו תלמידים שעושים מעשיי שטות שעולים להם ביוקר. אך מה שקורה בין כותלי בית הספר נשאר שם ללא סייג וללא התערבות חיצונית כל שהיא. 
אין בכך כדי להעיב על העשייה החינוכית המרשימה של בית הספר בכלל והמנהל וצוות המורים והיועצים בפרט בבית הספר עם כלל התלמידים המצטיינים והמתקשים כאחד.

"אנו עוקבים אחרי הפצת אמירות פוגעניות ברשתות החברתיות בין התלמידים אם זה בטוויטר ואם זה בפייסבוק, (שכבר מזמן פאסה, עבר מן העולם בקרב התלמידים שלנו). היום התלמידים משתמשים גם באינסטגרם ו WHATSUP.

קטטות ומריבות על רקע מתיחות סביב מסיבות קורות לעיתים רחוקות, אך כשזה קורה יש בידי הנהלת בית הספר את הכלים הטובים ביותר להתמודד עם תלמידים מסיתים ואלימים. יש בידי בית הספר גם את הכלים להתמודד עם הפצת פרסומים ברשתות החברתיות.

תלמידים שיתנהגו באלימות מילולית ופיזית כלפי תלמידים אחרים יושהו לאלתר מבית הספר. כמו במקרה שקרה יום יומים אחרי יום השמיניסט. תופעה זו של אלימות ומתח בין תלמידי בית הספר, צריך להבהיר, הינה אופיינית לבתי ספר, אך אפשר להתנחם בכך שיש בידינו את המשאבים התובנה והתבונה להתמודד עם דברים שכאלה וללמד תלמידינו על האפקטים של האלימות שנוצרת ללא כל התערבות מבחוץ.

יש לציין כי, את הכביסה המלוכלכת של בית הספר צריך להשאיר בין כותלי בית הספר, ולטפל בה בחומרת הענישה. בית הספר עירוני ג' בנה במשך השנים שם טוב לעצמו ואין הנהלת בית הספר מוכנה במחי יד ששמו הטוב של ביה"ס יהרס בגלל קטטה בין תלמידים.

"הבעיה המורכבת יותר איתה צריכים המורים להתמודד היא הפצת אמירות פוגעניות ברשתות החברתיות, לה יכולים להיות שותפים מעגל גדול יותר של תלמידים. ביה"ס לא מוכן לאפשר אלימות מילולית ברשתות החברתיות, זכותם של התלמידים שלא יפגעו בכבודם. לכן בנוסף לשיחות מנהל ביה"ס ומנהלת חט"ע עם התלמידים על אלימות כל שהיא בתחומי בית הספר, נתבקשו מחנכי הכיתות בכל ביה"ס להתייחס לשאלת האלימות המילולית ברשתות החברתיות. כמו-כן יערך ב-22/11/2015 מפגש בנושא הרשתות החברתיות עם גלעד האן, שהינו מומחה בנושא".
"אנו מקווים, כי הענישה ושיחות ההסברה, יהוו את היאלמותה של האלימות מקרב תלמידינו. אנו סבורים, כי מרבית התלמידים שלנו, הינם תלמידים ערכיים, הרי לכך אנו מחנכים אותם. תלמידי בי"ס עירוני ג' מגיעים להישגים גבוהים בבחינות הבגרות, ותרומתם לקהילה הינה מרשימה". 
"בפרוייקט "מובילות לטכניון" של העצמת התלמידות ועידודן לבחור במקצועות מדעיים, היינו פורצי דרך לכלל בתי הספר בחיפה. מגמת רובוטיקה זכתה במקום הראשון בתחרות בינלאומית. תלמידי תיאטרון העלו הפקות מרשימות ותלמידי תקשורת יצרו תערוכות שזכו לשבחים. הפירסומים הללו עושים עוול לביה"ס שהינו פורץ דרך בתחומים רבים, לתלמידים ערכיים".
בברכה,
יהושע בן-איתמר
מנהל ביה"ס עירוני ג'

יו"ר וועד נווה שאנן מר צביקה ברבי מסר את דבריו: "חברים יש לי אמון במנהל הבית ספר מר יהושע בן איתמר יש לי אמון בהנהלת בית הספר וסגל המורים בית הספר עירוני ג ספינת הדגל של נווה שאנן ורמות רמז ישנן גורמים בכירים שעושים הכול כדי להכפיש להקניט ולהזיק לבית הספר אנחנו לא במקום הזה".

וכמותו גם אני נותנת אמון מלא במנהל בית הספר עירוני ג'. מה שצריך להשאר בין כותלי בית הספר צריך להשאר שם!



בבית הספר מלמדים כמו שציינתי בכתבה הקודמת שלי את מגמות הטכנולוגיות לצד המקצועות העיוניים שאותם מלמדים דרך קבע בבתי הספר בכל הארץ. בין לבין גם מקנים ערכים  נעלים וטהורים לתלמידי ותלמידות בית הספר, כמו תרומה לקהילה במסגרת מנהיגות למעשים טובים, ולהיות אדם טוב יותר. 

בין הלימודים הנלמדים והערכים המוקנים לתלמידים ישנה גם בעית האלימות בין בני הנוער. אל בית הספר עירוני ג' מגיעים טובי בניינו ובנותינו, מחונכים נקיים מסודרים משכילים עוד מהבית, שלא רואים דרך קבע אלימות יומיומית כדרך חיים לקבל דברים שהם רוצים, אלא, בדרך של מעשים טובים בעבודה קשה בדימעה ויזע יקצרו הישגים מדהימים לחייהם.

את כל זה מנהיג אחריו מר יהושע בן איתמר מנהל בית הספר יחד עם צוות מוריו מחנכיו יועצות בית הספר והמזכירות בצורה הכי טובה בעבודה מול התלמידים ללא משוא פנים ובגובה העיניים עם התלמידים. 

כבר הספקתי להכיר את יהושע כאיש עם חזון ראש על הכתפיים, אדם משכמו ומעלה איש נעים הליכות שכיף לדבר איתו. בשיחותיי איתו למטרת כתיבת כתבות על בית הספר והחינוך בו אני מוצאת עצמי הרבה פעמים גם מדברת איתו על נושאים אישיים. ליהושוע יש כבוד גדול לתלמידיו והוא מכבד כל תלמיד ותלמידה ומתייחס אליהם כאילו היו בניו ובנותיו שלו הוא. הוא אחראי גם על ניקיון תעודות הציונים של תלמידיו שתהיינה נקיות ללא רבב, ומנחה בנועם את מוריו ומחנכיו להשתמש באמונתם בתלמידים ולתמוך בהם כשהם מתקשים.

היום, שלא כמו בעבר עד לפני 30 שנה כשמורה היה אומר לתלמיד ממך לא יצא כלום, אין דבר כזה. היום המורים והמנהלים מאמינים בפוטנציאל של כל תלמיד ותלמידה, ולא נותנים לאף אחד ליפול ולהשתרך מאחור הן בציונים והן כמונהגים. כולם היו בניי, אמר יהושע בן איתמר.

מר יהושע בן איתמר לא ייתן יד להרוס את שמו הטוב של בית הספר עירוני ג' אותו הוא בנה עד היום וממשיך לבנות לטובת התלמידים לדורות הבאים. הילדים האלה הם דור ההמשך שלנו, ואין זה מן הראוי להראות להם שאלימות היא הדרך הנכונה להשגת דברים בדרך המהירה, אלא, בדרך של עבודה קשה להישגים ושמירת השם הטוב הן שלהם והן לשמירת הכבוד שלהם לעתידם בחיים כעצמאיים בוגרים צעירים.

התנהגות בלתי הולמת לא תהיה בין כותלי בית הספר ומחוצה לו.

אסיים בזאת: לא כל תקרית אלימות היא זבוב שנהפך לפיל, במקרה שלנו זה יותר ההר הוליד עכבר.

תגובות